Odd Molly har i sin senaste kollektion, ”I sense summer”, en fantastiskt söt och samtidigt enkelt elegant virkad kofta, som jag föll pladask för! Modellen heter Dear Prudence Jacket och kostar hela 2.495 kr.

Jag tror dock att det inte vore särskilt svårt att försöka virka en liknande, själv. Koftan är virkad i 100 % bomull (perfekt material för en sommarkofta) men i ett betydligt tjockare garn än mitt älskade Catania så jag måste bara fundera litet över vilket garn som skulle passa bäst.

Ska jag köra favoritgarnet dubbelt kanske eller prova dess storasyster, Catanaia Grande? Jag har inte gjort något i det ännu. Det är dubbelt så tjockt och till det använder man virknål 4 eller 5. Det tråkiga med det är bara att det inte finns i någon rosa nyans. 😯 Cyklamen är den närmaste…

Alla bilder i detta inlägg är hämtade från Odd Mollys hemsida.



Det ska bli den söta bruna cirkelkoftan här ovan fast i rosa – så klart! 😉


✿ BautaWitch ✿ Åsa Bautovic ✿
Igår var jag och gjorde mina naglar och då passade jag på att få dem vackert dekorerade med små röda hjärtan. Min nagelterapeut, Bow på 



Om du är bjuden på maskerad, klär du ut dig då? Jag menar ordentligt! Inte bara med en svart mask över ögonen, lösoron eller -svans… Jag tycker sådant är hemskt kul men det är inte allt för ofta det händer att det dyker upp en inbjudan, tyvärr. Nu har vi dock en sådan fest att se fram emot och den här gången är det kändistema.









När vi kommer till Landet om helgerna så här års, är golven så kalla innan vi får i gång en brasa i öppna spisen. Jag har ett par dyra duntossor som jag brukar dra på mig men de sitter ju inte kvar på fötterna utan snurrar sig runt foten och ramlar nästan av när man går omkring. Totalt värdelösa om man inte ligger platt fall på soffan…
Här om dagen hittade jag så de här ursöta stickade tossorna på H&M. Det var rosetterna som fick mig på fall men jag är även förtjust i kabelstickning med flätor (som på de där gamla fiskartröjorna alla stickade en gång i tiden). De är varma och goa med teddyfoder inuti och sitter bra kvar på foten. Dessutom kostar de bara 149 kr. I butiken fanns de i grått (som jag valde), beige och plommon. På nätet finns de dessutom i ljusrosa (om det nu stämmer för de ser allt beige ut på bild) och marinblått.
I helgen som kommer, är det 



